НЕпішохідна зона: чому власники ТРЦ на Оболоні не подумали про нас з вами

0 134

Місто не для людей, воно для машин. Про це я думаю вже кілька років. Відтоді як поряд з моїм будинком на Оболоні з’явилась величезна паркова біля торгівельного центру “Дрім Таун”.

Колись на великій площі над столичною підземкою росла трава. Та навіть стояли футбольні ворота. Звісно, тоді машин у місті було менше, і діти між двома дорогами могли спокійно ганяти м’яча.

Потім на Оболонському проспекті розпочалось велике будівництво, відкрився ТРЦ, а поряд облаштували велику парковку, яка згодом стала платною.

Ми вже так звикли до подібних освоєнь територій, що могли би і не звернути на неї уваги. Якщо би не одне але. Аби перейти на протилежний бік Оболонського проспекту, треба скористатися наземним переходом. Одним з двох існуючих на ділянці від станції метро “Героїв Дніпра” до “Мінської”. Обидва розташовані по два боки від торгівельного центру. Перший – з боку “Мінської” – зручний: зебра виводить на вільний від машин простір. Другий – розташовано за офіційною безкоштовною парковкою від ТРЦ з боку “Героїв Дніпра”. І цей простір для пішоходів облаштовано для форми.

Спочатку з боку вулиці Героїв Дніпра була велика платна паркова від “Дрім Тауна”. Аби на неї потрапити треба було подолати зебру з обох боків. У разі необхідності переходу на інший бік вулиці, переходити паркову, блукаючи між машинами. Але потім на місці парковки від ТРЦ почали облаштовувати велику приватну, захопивши великий шмат газону. Навколо майданчику з’явився паркан, два шлагбауми та будка для наглядача. Поряд з магазином – залишилась невеличка ділянка для машин, вже безкоштовна.

Але найголовніше – задля зручності нової парковки вирішено було перенести зебру на десять метрів у бік. Про з’їзди для колясок, звісно, всі забули.

Тож на асфальті з’явилося кілька білих розміток. І нова, як і попередня, знову вела до капотів машин. Незручності особливо помічали мами з колясками.

 

Пам’ятаю, як я запитала у людей, що облаштовували паркову, чи може бути зроблена зебра через усю паркову, аби була окрема зона для машин і окрема – для пішоходів. Мене запевнили, що так і буде.

І ось так могли би виглядати car-free zones:

 

Минув час, і про зебру всі забули. Лише встановили кілька стовпчиків, які нібито мали сповіщувати, що паркуватися за ними не бажано.

Але водіям до того байдуже. Вони приїжджають до магазину і кидають свої автівки на парковці.

Ніхто з них і не має думати, що його машина не дає змоги проїхати мамі з коляскою чи інваліду на візку. Або ж ніхто не гарантує мінімальну безпеку дітям, які ніби йдуть по переходу, а насправді потрапляють на проїжджу частину. До того ж скрізь цей умовний простір весь час їдуть машини на велику платну паркову.

Від початку будівництва скандального ТРЦ “Оазіс” на “Героїв Дніпра” проблема загострилася. Бо машини почали розвертатися на парковці біля Дрімтауна, не доїжджаючи кілька сотен метрів до облаштованого розвороту. Вони повністю заполонили простір при виході з ТРЦ. До того ж водії часто не вважають за необхідне скидати швидкість.

Тож власникам Дрімтауна було би добре подумати вже про певні конструкції у вигляді “лежачих поліцейських”.

Тетяна Катриченко, журналіст

Напишіть відгук

Використання матеріалів сайту лише за умови посилання (для інтернет-видань - гіперпосилання) на "Громаду Київщини".
Редакція може не поділяти думок чи висловлювань автора блогу чи коментатора. Головний редактор: Ірина Федорів