В передчутті заторів: якою буде розв’язка на Шулявці

0 234

Під стіни Київської міської ради прийшли активісти святкувати 90 років від дня будівництва першого в світі “чотирилисника” у Нью-Джерсі, та 60 років від створення подібної конструкції у Києві – розв’язки на Повітрофлотському шляхопроводі. Таким чином вони наочно вирішили показати, що запланована реконструкція Шулявського мосту за цим принципом – рішення вчорашнього дня, а Київ потребує інноваційних ідей.

Аби слова були переконливішими, активісти принесли чиновникам не лише роз’яснювальні плакати, а й популярні радянські квіти – гвоздики, а також торт та шампанське, все як у Радянському Союзі. Так вони і привітали проект поважного віку, і натякнули – від нього краще відмовитися.

Як відомо, початок реконструкції аварійного Шулявського мосту мав стартувати 1 травня, згодом початок робіт було перенесено на 1 червня. Очікується, що орієнтовна тривалість будівництва складе 17 місяців.

Активісти переконані: це задовго. І пропонують розглянути альтернативний проект реконструкції, авторства Віктора Петрука.

Нині існує два варіанти.

Перший – від влади, затверджений Містобудівною радою. Він передбачає повну заміну опор шляхопроводу. Також будуть облаштовані з’їзди з нього. Для цього потрібно буде знести кілька будівель заводу “Більшовик”. Директор Департаменту транспортної інфраструктури КМДА Сергій Симонов наполягає: затверджений проект реконструкції розв’язки «відповідає сучасним вимогам і оптимізує транспортний рух на цій ділянці».

Другий – інноваційний. Його автор – вже згаданий інженер Віктор Петрук – розробив і спроектував сучасну і ефективну трирівневу розв’язку.

“Проект Кличка не вирішує головної проблеми, яка існує зараз – ліві повороти, – пояснює представник громади Києва Андрій Оселедько. – Якщо ви їдете з Дорогожичів, а вам треба до центру, ви не можете на розвозці повернути у цей бік. Треба їхати до «Більшовика», повертати праворуч на Виборську, вливатися у Гарматну, яка досить вузька та розбита – це плюс чотири кілометри та великі корки у години пік. Тільки так ви можете повернути ліворуч. І якщо Ви їдете з центру, а вам треба на Караваєви дачі, то ви теж туди не можете повернути – треба їхати до економічного університету, повертати праворуч, їхати вздовж заводу “Росинка”, знову входити у цей потік. Там теж розбита дорога та багато фур. Розв’язка Кличка залишає цю ситуацію, адже з’їзд з Дорогожичів до центру побудований точно швидко не буде – тому що Фонд держмайна не має права відчужувати цей цех №5 заводу “Більшовик”. Тож залишиться все як є, тільки у новому бетоні. А у розв’язці Петрука враховані всі напрямки, зокрема, й повороти».

“Нині головна наша вимога – проведення справедливого конкурсу. Зараз обидва проекти – Кличка і Петрука перебувають на однаковій стадії реалізації. Що би нам не розповідала міська влада, насправді, проект Петрука так само готовий до реалізації як і проект мера”, – говорить громадська активістка Ірина Головатенко.

“Ми за ефективність. Якщо вона є в проекті Петрука і у фінансовому аспекті, і при розподілені транспортних потоків, і в часі, то це ж добре. А план, який пропонує КМДА – доволі сумнівний”, – упевнений інший активіст Олександр Мазуркевич.

Люди упевнені, що наслідками роботи, тривалістю мінімум у 17 місяців, – буде транспортний колапс у столиці. До того ж, не відомо, як швидко розв’язка буде зроблена і потім відкрита. Причина – проект мерії передбачає побудову великого кільця. А це зробити неможливо без дозволу на знос п’ятого цеху заводу “Більшовик”.

Альтернативний проект ніякого зносу не передбачає, а навпаки з’являються зони, у яких можна розбити два сквери.

Тим часом Ірина Головатенко показує останні цифри дослідження, які активісти проводили у фокус-групах. “Тільки 5% підтримує швидкість, яку називає влада, необхідної для реалізації проекту, – пояснює вона. – Однак більшість киян, а я наголошую, що існує вже друга петиція, більш детальна, щодо підтримки проекту Петрука, яка вчора набрала чинності – кількість голосів перевищила 10 тисяч, виступають за проект Петрука. Тому люди навіть без інженерної освіти розуміють, що цей проект буде більш якісний, більш ефективний. Я вже не кажу, що цей проект може стати проектом слави нашого мера Кличка, якщо він підтримає цей інноваційний проект для міста”.

Активісти говорять про те, що сьогодні дуже важливо захистити право громади, обравши найкраще рішення для Шулявської розв’язки, адже досі по-суті не розглянута перша петиція.

Цікаво, що Петрук проводив дослідження – тестував, як працюватиме його конструкція. Він разом з друзями і небайдужими водіями випробував свій проект в реальному часі і просторі в аеропорту в Жулянах. Там 50 автомобілістів, мотоциклістів і велосипедистів їздили по намальованій схемі на злітному полі. Вони сказали, що все логічно та просто організовано.

“Щодо ціни, важливо розуміти, що земля заводу “Більшовик” буде коштувати Києву не копійки”, – звертає увагу Головатенко. У мерії кажуть, що планують витратити на реконструкцію понад 800 мільйонів гривень.

Напишіть відгук

Використання матеріалів сайту лише за умови посилання (для інтернет-видань - гіперпосилання) на "Громаду Київщини".
Редакція може не поділяти думок чи висловлювань автора блогу чи коментатора. Головний редактор: Ірина Федорів