Робота метрополітену під загрозою через борги: чи буде станція на Виноградар?

0 1379

Опозиційні депутати твердять, що Київрада віддасть майже 2 мільярди фірмі, яку пов’язують з Російською Федерацією. Члени транспортної комісії наголошують: киян взяли в заручники – або зупиниться метро, або гроші заберуть з побудови нових станцій.

За останні 7 років метрополітен не побудував жодної станції метро. Збитковість метрополітену у 2018 році може бути понад 600 млн. Столиця при цьому забудовується висотками і населення передмість, які їдуть на роботу до столиці, також стімко зросло, зокрема і за рахунок переселенців.

Сесія Київради відбулася 10 липня. Транспортну комісію зібрали швидко перед засіданням заради розгляду одного-єдиного питання – ситуації з роботою метрополітену.

Як повідомив член  транспортної комісії “свободівець” Прохор Антоненко, 7 депутатів зібрали біля трибуни, 5 із них підтримали проект рішення. Цього було достатньо, щоб винести його на голосування в Київраду. Окрім Антоненка, рішення не підтримав депутат від “Солідарності” Ілля Сагайдак.

“Мені прикро, що таке сталось в нашому місті. Борг був 450 млн, а бандитська незаконна додаткова угода збільшила його майже у п`ять разів. Метро на Виноградар відкладається на невизначений термін. Корупційний “Укррослізинг” чомусь не потрапляє постійно в санаційний список, суди приймають дивні рішення, виконавча працює в інтересах бандитської структури. На все це має бути знайдена відповідь”, – коментує Сагайдак.

Антоненко коментує своє рішення так:

“Були різні мери Києва, але при Кличку не побудовано жодної станції метро. Проте, створено штучний борг метрополітену. Гроші заборгували російській компанії. Що борг фіктивний довели журналісти програми “Схеми”.  Зараз київські чиновники беруть киян у заручники – або зупинити  метро, або зняти гроші з будівництва нових станцій і віддати “Росукрлізинг”. Ця компанія вже є навіть у санкційних списках. І це злочин”.

Депутат від “Самопомочі” Андрій Осадчук, який був головою Тимчасової контрольної комісії з цього питання по метрополітену підтримує таку позицію колег:

“Очевидно, столична влада навмисно “зливає” інтереси киян і робить усе можливе, аби з міського бюджету списати шалену суму коштів на рахунки компанії, пов’язаної з країною-агресором. Тут комплексна проблема, яка вже багато разів коментувалася і полягає в тому, що КП «КМ» і бюджет міста умисно загнали в кабальну угоду, а потім геть нічого не робили аби захистити місто. Всі дії з боку КП і КМДА були більше імітацією, ніж справжнім захистом. Більш того, КМДА досі робить вигляд, що не знає, хто їх атакує. Хоча зрозуміло, що навіть розголос справжніх бенефіціарів ТОВ «Укррослізинг» сильно би зменшив апетити рейдерів бюджету. Я переконаний, що вони не так у Москві, як у Києві. Але влада цього не робить. Щодо Виноградаря, все просто. Для будівництва метро потрібні великі гроші. Зараз бюджет столиці втрачає незаплановані 1,8 мільярда. Їх треба в когось «забрати». Скоріш за все постраждає напрям транспортної інфраструктури. Думаю, буде гарно видно в кінці цього року, коли ми зможемо порівняти план і факт бюджету на транспортну інфраструктуру 2017-2018. Вся ця історія, як мінімум, суттєво затримає всі плани по будівництву”.

Член транспортної комісії від БПП Сергій Майзель наголошує “Громаді Київщини”, що рішення не передбачає повернення боргу:

“Це рішення не про повернення боргу, а про початок перемовин. Не володію інформацією, який є борг, і який борг був. На комісії не говорили, з яких джерел повертати борг. До чого тут метро на Виноградар? Метро на Виноградар і борг за 100 вагонів – то зовсім інакші речі”.

Фракція “Батьківщини” проголосувала за проект рішення. Утримався тільки… голова фракції Володимир Бондаренко, який рішення по суті все одно підтримує:

“Це чистий прокол Леоніда Михайловича (Черновецького – прим. ЧЕСНО).  У зв’язку з неоплатою лізингу по вагонах штрафують все, що пов’язане з метрополітеном. Нас переконують, що це не зовсім російська компанія. Те, що збирається готівка в метро щоденно вилучають судові органи. Йде вилучення виручки у розмірі 5-7 мільйонів щодня.  Відбувається накрутка боргу. Ніде в світі система метрополітену не є прибутковою. Треба кошти брати в кредит на людських умовах або з бюджету скинути. Таке рішення Київради – це єдина можливість розблокувати роботу (рахунків метрополітену – прим. ЧЕСНО). Ми дали можливість почати переговори”.

Зауважимо, що за словами аналітика ГО “Український центр європейської політики” Дениса Горбача прибутковість публічних перевезень — небезпечний міф, а тарифи можуть і повинні слугувати довгостроковим цілям, орієнтованим на комфорт життя в місті. Експерт зробив такий висновок, проаналізувавши як функціонує громадський транспорт у європейських містах.

Згідно з пояснювальною запискою до проекту рішення Київради, на 2018 рік планові збитки метрополітену становитимуть понад 625 млн грн.

“Про метро на Виноградар і на Троєщину – все ефемерне далі нікуди. 7 років не будується нічого. При заблокованих рахунках метрополітену блокується все. Вперше така велика перерва (у будівництві – прим. ЧЕСНО). Гроші на гілку на Виноградар можна дати. Є Кабмін для виконання столичної функції. Так будувалися всі мости,” – додає голова фракції “Батьківщина”.

Натомість депутатка від БПП Наталія Маслова, яка була обрана мешканцями Виноградаря, не вважає, що рішення може вплинути на будівництво метро на Виноградар.

“У 2009 році депутати Київради погодили договір Метрополітену із “Укррослізингом” на поставку метрополітену 100 вагонів. Борг метрополітену становить понад 500 млн грн.
Та на додаток до цієї суми Укррослізинг у суді вимагав ще 1,2 млрд, нарахованого за «коефіцієнтом коригування», довключеного в договір вже після його підписання.
Метрополітен програв усі інстанції. Договором не було передбачено зрозумілого механізму передачі вагонів у власність Метрополітену навіть за умови повного виконання всіх нав’язаних фінансових умов.”

“Зараз Київський метрополітен знаходиться під загрозою закриття – виконавча служба заблокувала його роботу. Заблоковані рахунки та навіть каси підприємства. Щоб цього не сталося, необхідно було прийняти рішення. Що і було зроблено вчора. Воно не передбачає повернення боргу компанії, а дозволить керівництву КП «Київський метрополітен» розпочати переговори про варіанти і можливу реструктуризацію. Ця ситуація жодним чином не впливає на метро на Виноградар”, – каже Маслова.

У депутата від БПП Вадима Сторожука, який був обраний теж від Виноградаря, така ж позиція, але її не поділяє депутат-“батьківщинівець” Юрій Дідовець, який представляє цей же мікрорайон.

“Борг надуманий, тупе розкрадання бюджету міста! Столар (який очолював передвиборчий штаб Кличка – прим. ред.) свого часу викупив фірму з боргом за символічні гроші пару мільйонів гривень, і з мовчазної згоди Кличка дав можливість перетворити це на мільярди. Дивно, чому “Батьківщина” за… Рано чи пізно, винні, зокрема Кличко, в вимиванні цих коштів з бюджету відшкодують за рішенням суду з власних статків!”

Рішення підтримали фракції БПП, “Єдність”, “Батьківщина”. Зауважимо, що єдиний депутат від БПП, який утримався під час голосування – це член транспортної комісії Ілля Сагайдак.

Не підтримали рішення фракції “Свобода” та “Самопоміч”. З поіменним голосуванням №79 кожен киянин може ознайомитися на сайті Київради за посиланням.

Журналісти “Громади Київщини” намагались взяти коментар з цього приводу у голови транспортної комісії Олексія Окопного проте телефон депутата не відповідає.

Нагадаємо, “Громада Київщини” повідомляла, що проїзд у комунальному транспорті можуть підняти до 8 гривень.

 

Напишіть відгук

Використання матеріалів сайту лише за умови посилання (для інтернет-видань - гіперпосилання) на "Громаду Київщини".
Редакція може не поділяти думок чи висловлювань автора блогу чи коментатора. Головний редактор: Ірина Федорів