Як Кличко золотий жетон захищав (ФОТО)

1 351

Сьогодні, 12 липня, під стінами Київради люди вимагали відмовитися від намірів столичної влади підняти тарифи на проїзд у комунальному громадському транспорті з 4 та 5 гривень до 8 гривень. По інший бік дороги зібралися представники метрополітену. Не для преси зізнаютсья – вийти їх попросило керівництво.

Учасники мітингу упевнені: зростання тарифів – це прикриття схеми Кличка, відповідно до якої він дає два мільярди гривень російській компанії за вагони метро.

Вони також пропонують бодай призупинити підняття тарифів до проведення аудиту та впровадження електронного квитка, який унеможливить махінації. На їхню думку, лише після таких дій варто було би провести облік та визначитися, на скільки треба підвищувати тарифи, і чи потрібно взагалі.

“Завдяки людям під Київрадою, більшість включила на розгляд сесії проект рішення фракції ВО “Свобода” про заборону підвищувати тарифи на проїзд до впровадження електронного квитка та проведення публічного, незалежного аудиту метрополітену та “Київпастрансу”, – говорить депутат Прохор Антоненко.

Деякі активісти піднялись до сесійної зали, де на них чекали працівники поліції.

Навпроти ж мерії можна було помітити працівників столичного метрополітену, які також вийшли на протест, але за підвищення тарифів.

“На жаль, мер міста, замість того, аби почути людей, вирішив йти на совкову хитрість – вигнати бюджетників на захист свого розпорядження, яким піднімають ціни на проїзд вдвічі», – коментує Антоненко.

На запитання на вулиці, чому люди зібралися біля входу на станцію метро “Хрещатик”, що навпроти мерії, люди у формі метрополітену казали, що просто п’ють каву, а усі запитання порадили ставити прес-службі.

“Без коментарів”, – додав хтось з них. Але потім визнав, що їх централізовано запросило керівництво підземки.

Тим часом у сесійній залі Київради виступав мер Віталій Кличко, просив депутатів не дозволити скасовувати підвищення тарифів.

“Я дивився, що відбувалось у кулуарах, під Київрадою, і, на жаль, можу констатувати, що це питання перевели у політичну площину, – сказав він. – У 2015 році борг нашого міста складав 25 мільярдів гривень, а бюджет нашого міста – трошки більше – 27 мільярдів. Я пам’ятаю, як працівники “Київпастрансу” приходили сюди і говорили, що будуть вимагати підвищення зарплатні і повернення боргів – затримка по зарплаті була у декілька місяців, тому що нема чим годувати сім’ї. Я розумію, що сьогодні питання підняття тарифів є непопулярним. Я розумію, що я взяв на себе відповідальність – відстоювати інтереси міста, аби місто розвивалось. Але давайте будемо чітко розуміти ключові речі. Це – не популярне рішення, воно не додасть рейтингу, і аплодувати за це не будуть. Зараз вже зареєстровано проект рішення про безкоштовний проїзд у міському транспорті. Так, такій пропозиції всі будуть аплодувати. Так ми можемо зробити безоплатну роботу усім, хто хоче працювати”.

Мер говорить, що розвиток транспорту у Києві – пріоритет.

“Ми купили сто нових автобусів і тролейбусів, більше сорока сучасних трамваїв п’ятого покоління, відремонтовано більше 600 кілометрів доріг”, – додав він та наголосив, що транспортна галузь збиткова. “1,8 млрд гривень коштує нашому бюджету збитковість», – сказав Кличко. Та навіть за умов підвищення галузь залишиться збитковою, встиг попередити та натякнути на нові ціни на квитки у майбутньому.

Кличко говорить про тисячі вакансій у Київпастрансі та масові звільнення.

“Я говорив з керівником метрополітену, сьогодні у них звільнилося три машиністи! Куди вони їдуть? До Польщі! Бо там зарплатня вдвічі-втричі більше. Нам теж треба підвищувати зарплатню. І гроші від збільшення тарифів йдуть на підвищення зарплатні”, – говорить мер.

Зауважимо, що, за словами аналітика ГО “Український центр європейської політики” Дениса Горбача, прибутковість публічних перевезень — небезпечний міф, а тарифи можуть і повинні слугувати довгостроковим цілям, орієнтованим на комфорт життя в місті. Експерт зробив такий висновок, проаналізувавши як функціонує громадський транспорт у європейських містах.

Згідно з пояснювальною запискою до одного з проектів рішень Київради, на 2018 рік планові збитки метрополітену становитимуть понад 625 млн грн.

Зрештою до обіду до голосування за проект рішення про заборону підвищення тарифів не дійшло. Оголошена перерва.

Нагадаємо, “Громада Київщини” повідомляла, що проїзд у комунальному транспорті можуть підняти до 8 гривень, а робота метрополітену під загрозою через борги: чи буде станція на Виноградар?

Фото – Прохор Антоненко

Напишіть відгук

Використання матеріалів сайту лише за умови посилання (для інтернет-видань - гіперпосилання) на "Громаду Київщини".
Редакція може не поділяти думок чи висловлювань автора блогу чи коментатора. Головний редактор: Ірина Федорів