Їдкий дим роз’їдає очі по ночах – діти скаржаться на алергію

0 261

У Київраді нарешті вирішили модернізувати систему очисних фільтрів асфальтопереробного заводу на Оболоні. Чи знайдуть необхідні кошти?

Мешканці району вже багато років скаржаться на сусідство з шкідливим підприємством. Люди кажуть, задихаються від смороду. А ще його діяльність забруднює навколишнє середовище та впливає на самопочуття – з’являється алергія у дітей та навіть астма. Вже 15 жовтня підприємство може зупинитися – закінчуються строки дії дозволів на роботу.

Ситуацію можливо було покращити і раніше, аби вдалося вчасно модернізувати асфальтопереробний завод – обладнати додатковими фільтрами. Але на такі роботи потрібні чималі кошти – близько 17 мільйонів гривень. Їх ані завод, ані міська влада не мають. У Київраді говорять, що гроші повинно шукати комунальне підприємство “Автодорсервіс”, якому і належить завод.

Тим часом у соціальних мережах жителі Оболоні та сусідніх районів у свіжих картинках показують, як саме працює підприємство.

“Ще одне фото зробив щойно (19.09.2018 о 5:45), підвищив контрастність, тож видно, чим ми дихаємо вночі.  Поділ, Виноградар також відчувають. Все залежить від вітру. Підозрюю, що на світанку перестануть, тому викладаю”, – написав місцевий житель Тарас.

“Ось ранок, зовсім не свіжий для Оболоні, Виноградаря, Куренівки”, – зазначає Юлія Щука. Її фото зроблено 19 вересня, вже коли сонце піднялося.

Але фотографії не можуть передати головного – жахливого запаху у повітрі.

“Інколи прямо вночі доводиться зачиняти вікна, бо з відкритими спати неможливо – дим просто роз’їдає очі, дихати важко. Спочатку думали, що причина – пожежі десь у лісі за Києвом, але потім з’ясувалося, що це так працює асфальтопереробний завод. Нині я думаю, що причина страшної алергії старшого сина – забруднення повітря цим підприємством”, – говорить мешканка Оболоні Людмила Біла.

Завод – це великі площі старого асфальту у районі станції метро “Почайна”. Дорожне покриття звозять туди з усієї столиці. І так з 1986 року, від часу побудови підприємства. Але 30 років тому біля підприємства було мало будинків, нині ж виросли кілька нових районів.

Питання роботи асфальтнопереробного заводу неодноразово виносили для розгляду екологічної комісії Київради. На засіданні вирішувалося проводити заміри шкідливих речовин у повітрі. Проте цього зробити не вдалося – у час, коли мала приїхати комісія, завод зупиняв роботу.

15 жовтня 2018 року у підприємства закінчується термін дії дозволу на викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря. Аби отримати новий, завод має провести громадські слухання. Поки громада виступає проти видачі нового та наполягає: підприємство треба перенести за межі столиці.

19 вересня відбулося засідання транспортної комісії Київради. На ньому одним з перших розглянули звернення столичних депутатів Костянтин Богатов та Сергій Харчук щодо питання екологічно-забруднюючої діяльності асфальтного заводу.

“Прошу підтримати пропозиції мешканців Оболоні або модернізувати підприємство, або перенести його за межі міста Києва”, – говорить Сергій Харчук.

Представник комунальної корпорації “Київавтодор” погоджується, що проблема є – обладнання застаріле, але наголошує, що це єдине підприємство такого профілю у Києві, “куди можна звозити весь старий асфальт столиці”. Тому закрити його не можна. “Якщо той асфальт централізовано не вивозити – це теж ризик для екології Києва”, – пояснює він. Уточнює, що за рік на це підприємство на Оболоні завозиться приблизно 60 тисяч тон старого асфальту, а переробляється лише 15-20 тисяч тон. І цей перероблений матеріал використовується для поточного ремонту, для капітального його використовувати не можна.

“Винос підприємства – складне питання, – говорять у “Київавтодорі”. – Це пов’язано з питаннями виділення земельної ділянки. Коли це може бути, не зрозуміло. До того ж возити старий асфальтобетон має комунальний транспорт. Не відомо, яким чином можна організувати у майбутньому вивіз за межі Києва. Тож ми можемо народити нову проблему. Тому ми маємо розглядати питання модернізувати систему вихлопних газів. На це потрібно приблизно три мільйони гривень».

Зрештою кошти вирішено шукати у бюджеті столиці – комісія рекомендувала подати бюджетний запит на три мільйони гривень під час осіннього корегування кошторису столиці.

Напишіть відгук

Використання матеріалів сайту лише за умови посилання (для інтернет-видань - гіперпосилання) на "Громаду Київщини".
Редакція може не поділяти думок чи висловлювань автора блогу чи коментатора. Головний редактор: Ірина Федорів